tirsdag den 25. juni 2013

Jeg vil ikke bo på plejehjemmet
Det er nu min 2 dag i praktik på plejehjemmet og jeg har besluttet at her vil jeg ikke bo, når jeg måske ikke kan klare mig selv længere!
Ikke på grund af personale - jeg synes alle er søde og bidrager til at yde den pleje og omsorg de ældre har brug for.
Men det er ikke et HJEM det er en institution - eller en blanding af et hospital og en ventesal.
En beboer sagde til mig "Tiden er gået - her sker ikke noget - jeg venter kun på Sankt Peter åbner døren så jeg kan komme hjem" Det gjorde stort indtryk på mig. men jeg forstår det godt - Alt bliver ordnet. det eneste en beboer skal gøre er at sove, spise mad og tage medicin. Resten ordnes af personalet. Naturligvis er ikke alle opgaver beboerne kan klare - men hver især er jeg sikker på at mange gerne vil medvirke til at ordne blomster, dække bord, bage, vaske, stryge, lave kaffe eller i det mindste lave det de holder af om det så er at hækle grydelapper, samle puslespil eller lege med racerbane.
De kommende dage vil jeg samle flere indtryk og håber jeg når ugen er gået kan definere et plejehjem jeg gerne vil bo på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar