tirsdag den 25. juni 2013


MIn første dag på plejehjem.
Som forberedelse til arbejdet i kommunalbestyrelsen har jeg truffet aftale om 1 uges praktikophold . Jeg er fyldt med gode indtryk efter min første dag, hvor jeg synes personalet gør meget for at passe og pleje beboerne.
Den afdeling jeg er tilknyttet har en meget høj gennemsnitsalder og mange demente. På trods heraf er dagen fyldt med mange sjove og hyggelige oplevelser med de ældre.
På cykelturen hjem tænkte jeg meget over "Hvad kan der gøres for at plejehjemmet bliver mere hjem og mindre institution?"
Det er en stor opgave og der er naturligvis mange hensyn til hygiejne, sikkerhed, arbejdsbestemmelser m.v., der sætter begrænsninger. Men det vigtigste må være at beboerne betragter det som et hjem og ikke som en institution.
Hvad mener du?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar